środa, 25 lipca 2012

Niskokaloryczne, bananowe racuszki

Witajcie !

Dziś chcę podzielić się z Wami moim własnym pomysłem na słodkie i zdrowe, dietetyczne danie. Są to racuszki bananowe - idealne na śniadanie a także na obiad. 

Trudność wykonania : 1 / 5

Składniki :
1 banan
1 jajko całe lub samo białko
2 łyżki mąki ( można dodać otręby i mąkę razową )
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cukru waniliowego
pół łyżeczki cukru pudru

Sposób przygotowania :
Banana miksujemy na papkę, dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy. Wylewamy masę na dobrze rozgrzaną patelnię teflonową. Formujemy małe placuszki o średnicy około 4 cm, aby łatwo je było przewrócić na drugą stronę.


Następnie smażymy ja na małym ogniu ( ! ) przez około 3 minuty, aby nabrały złocistego koloru. Ostrożnie przewracamy na drugą stronę.


Smażymy kolejną stronę następne 3 minuty. Delikatnie ściągamy z patelni i układamy na talerzu. Posypujemy odrobiną cukru pudru. Smacznego ! 








9 komentarzy:

  1. ciekawy przepis, muszę spróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smakowicie :) Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. miałam dziś kupić banana i wypróbować i zapomniałam xD na pewno spróbuje, bo prezentuje się całkiem ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje dziecko bardzo lubi takie placuszki i podobne muszę mu często serwować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ile mają mniej więcej kalorii ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mniej więcej 300 kcal wychodzi z tego przepisu :)

      Usuń
  6. mmm to już mam na jutro obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może i kalorii niewiele, ale za to banany mają wysoki indeks glikemiczny. A to źle:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmmm... smakowicie wygladaja :)
    zapraszam do siebie, wkrótce nowe posty :)

    OdpowiedzUsuń