środa, 1 sierpnia 2012

Jogging? Tak!

Wśród moich znajomych jest wielu zwolenników biegania, ale jeszcze więcej osób darzących niechęcią ten sport. Nie od dziś wiadomo, że jest to jeden z najlepszych rodzajów wysiłku fizycznego - świetnie wysmukla ciało, angażuje praktycznie wszystkie mięśnie, dotlenia ciało. Co tak na prawdę powinniśmy wiedzieć o bieganiu? Postaram się wymienić podstawowe zalety biegania i być może uda mi się zachęcić kogoś z Was do tego sportu.

Plusy dla zdrowia :
+ bieganie wzmacnia kości, udowodniono, że regularne biegi zwiększają masę kości i mineralizują je
+ jogging pozytywnie wpływa na funkcjonowanie naszego umysłu
+ podczas wysiłku wytwarzane są endorfiny - hormony szczęścia
+ podczas biegu spalamy dużo kalorii, co pomaga skutecznie walczyć z nadwagą

Plusy dla urody :
+ perfekcyjnie rzeźbi nogi, które stają się jędrniejsze, smuklejsze i zgrabniejsze
+ poprawia się krążenie krwi w całym ciele, co poprawia nasz ogólny wygląd
+ podczas godzinnego biegu spalamy około 750 kcal ( ! )
+ w słoneczne dni można się pięknie opalić podczas biegu, nasza skóra nabiera zdrowego, naturalnie opalonego koloru

O zaletach biegania można by pisać w nieskończoność.

Zacznij biegać już dziś, nie potrzebne Ci nic oprócz wygodnych butów i motywacji!  Nie forsuj się przez pierwsze kilka dni a nawet tygodni, rób marszobiegi, a już niedługo Twoja kondycja będzie na tyle dobra, że bieganie zacznie sprawiać Ci samą przyjemność.

Biegamy z różnych przyczyn : dla poprawy kondycji, dla zdrowia, dla przyjemności, ale większość z nas - kobiet - biega, bo tak jak ja marzy o taaakich nogach : 

 źródło : google.pl

A na koniec ja na tegorocznym Interrun  - biegu w Krakowie, na 5 km lub 10 km ( ja biegłam na 5 km ). Zapraszam do udziału w kolejnej edycji, za rok pod koniec maja ! 



Lubicie biegać? Jeśli tak to jak często to robicie? A jeśli nie to jaki jest Wasz ulubiony sport?


5 komentarzy:

  1. Świetny artykuł! Ja jakoś polubiłam biegać, jak mam czas to biegam nawet 4-5 razy w tygodniu, a jak nie to tyle ile mogę :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. no to ładnie, nawet 4 razy w tygodniu to już jest dużo :) Super, że polubiłaś biegać ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana na pewno i Ty dostaniesz :* Ja się do nich zgłosiłam na ich fanpageu na Facebooku, możesz tam do nich napisać :*

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety nigdy nie lubiłam biegac... za to uwielbiam zajęcia zumby ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja biegam od niedawna, ale zaczyna mnie to wciągać i mam nadzieję, że od przyszłego sezonu będę już regularnie biegać ;)

    OdpowiedzUsuń