środa, 8 sierpnia 2012

Olejki do włosów - naturalne dobrodziejstwo.

Cześć Dziewczyny ! 

Dziś obiecany post na temat pielęgnowania włosów przy użyciu olejków. Która z nas nie marzy o pięknych, długich i gładkich włosach? Zdrowe włosy to wspaniała ozdoba - dbajmy o nie! 

Oleje mają wiele zalet, przede wszystkim doskonale nawilżają włosy na całej długości oraz pielęgnują skórę głowy. Paradoksalnie oleje mogą spowodować mniejsze przetłuszczanie się włosów, gdyż nawilżają i normują skórę głowy, a gdy ta jest w dobrej kondycji plusy widzimy także na całych włosach.

Przy olejach należy uważać z myciem włosów, w zależności od rodzaju olejku konieczne może być nawet trzykrotne mycie włosów ( np. olej rycynowy ), jednak lżejsze oleje jak kokosowy spokojnie można zmyć za pierwszym użyciem szamponu.

Na rynku kosmetycznym dostępnych jest bardzo wiele olejków i olejów. 
Gdzie ich szukać? Niektóre znajdziemy w działach spożywczych, podstawowy olejek najbardziej dostępny to oliwa z oliwek, ale w supermarketach dostaniemy takie oleje jak sezamowy, ryżowy itp. 
Każdy z olejków ma inne właściwości, nie ma jednego oleju dobrego do wszystkich rodzajów włosów. Należy samemu przetestować interesujące nas i zostać przy tym dającym najlepszy efekt.

Osobiście, używam olejków najczęściej poprzez wmasowywanie ich w skórę głowy, gdyż zależy mi na wzmocnieniu wyrastających włosów. Nie zapominam też o końcówkach, które od rozjaśniania są przesuszone. 

Na obecną chwilę posiadam tylko niewielką kolekcję olejków: 

 Od lewej : indyjska mieszanka ziołowych olejków Mahabringharaj ( allegro ) , olej kokosowy ( allegro ) , olej rycynowy ( apteka ). 


Testowałam jednak o wiele więcej rodzajów, migdałowy, z czarnuszki, z orzecha włoskiego, Vatikę, Amlę itp.

Jak stosować? 
Polecam wcieranie olejków w skórę oraz włosy i pozostawienie ich na włosach na noc. Można także nałożyć minimum 30 min przed myciem, aby składniki odżywcze miały czas wniknąć w strukturę włosów i skórę głowy. 


Ciekawym, ze względu na swą konsystencję jest olej kokosowy, który w zależności od temperatury otoczenia ma postać stałą lub ciekłą. Dziś akurat jest niezdecydowany ;)








I na koniec olejek kokosowy na moich włosach.





A jakie są Wasze sposoby na pielęgnację włosów?
Może tak jak ja jesteście fankami olejowania? Jeśli tak to jakie olejki są Waszymi faworytami?

Na wszystkie pytania odpowiem w komentarzach.

Pozdrawiam serdecznie! 

16 komentarzy:

  1. ciekawa recenzja ;]
    podoba mi się twój wygląd bloga :D
    http://faairycandles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jeszcze nie używałam olejków :) chyba najwyższa pora zacząć ;)

    Polecam mój blog o zakupach i kosmetykach:
    http://biancofragola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. też jeszcze nie używałam olejków, ale myślę że moje włosy ich nie potrzebują :) chociaż można by spróbować, chociażby do wzmocnienia. powiem szczerze, że najchętniej używałabym oleju kokosowego, bo uwielbiam zapach kokosów, no chyba że on nie ma takiego pięknego zapachu :) pozdrawiam i zapraszam : olencjaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety kokosowy ani trochę nie pachnie kokosem :D nie używałam w sumie żadnego olejku, który miałby jakiś intensywny zapach. Możesz zacząć od dodawania np. olejku rycynwego do szamponu podczas mycia włosów, też fajnie działa ;)

      Usuń
    2. oj, szkoda :< ale przynajmniej mój balsam do ciała pachnie kokosami ♥ :)

      Usuń
    3. o a z jakiej firmy? :D ja muszę kupić sobie kokosową Ziaję, uwielbiam ten zapach :)

      Usuń
    4. Bo olej z KTC jest rafinowany :) Ale w sklepach z półproduktami można dostać pachnący olej kokosowy. W sklepach ze zdrową żywnością jest też dostępny olej kokosowy firmy Efavit i on pachnie też wiórkami kokosowymi. A jak ktoś woli zapach mleczka kokosowego, jest olej ze świeżego miąższu (ale fair trade, jest jeszcze drugi, który podobno nie pachnie) w sklepie internetowym Eco Spa :)
      Iza, ja widzę, że Ty też sporo oleju nakładasz na włosy :P

      Usuń
  4. Piszesz na bardzo fajne tematy!
    Pozdrawiam i czekam na więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! :) na pewno będzie więcej, dopiero się rozkręcam :)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  5. super blog, czekam na więcej!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za miłe słowa :) W tym tygodniu kolejny wpis :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. tego właśnie nie próbowałam :D a jakie daje efekty? :)

      Usuń
    2. przede wszystkim wzmacnia włoski i daje im piękny połysk ;)

      Usuń
    3. na pewno przetestuję! Dzięki za polecenie :)

      Usuń
  7. Swietny jest ten olej ja ostatnio zakupiłam z firmy PUKKA http://bmsalononline.pl/pl/p/PUKKA-Virgin-Coconut-oil-Olej-kokosowy/136, jestem pod jego wrażeniem bo w ogóle nie przetłuszcza włosów a pozostawia je delikatne i pachnące,:)
    ZAPRASZAM NA ROZDANIE
    http://snitariuszka-urody.blogspot.com/2012/09/pierwsze-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń